کود مرغی مایع سطلی باعث رشد مجدد مو می شود

برای باغ ها و زمین های کشاورزی کود مرغی مایع سطلی به طور فزاینده ای محبوب و مفید هستند. آن‌ها بهترین نتایج ممکن را بر اساس طبیعی و ارگانیک فراهم می‌کنند.
یکی از این کودهای مفید برای کشاورزی به نام کود مرغی مایع سطلی مطرح رواج پیدا کرده است، که البته باید از قبل آن را تصفیه کرد.
از فضولات جوجه‌ها کود مرغی به دست می‌آید و گفته می‌شود که کود مرغی مایع سطلی ترکیب آن بسیار موثرتر و به طور قابل توجهی بهتر از کود گاوی یا اسبی است.
علاوه بر این، کاملاً زیست تخریب‌پذیر است و مواد مغذی به سرعت برای گیاهان در دسترس است.اگر به کود مرغی تازه دسترسی دارید، می‌توانید در صورت لزوم از آن برای تهیه کود مرغی سطلی مایع نیز استفاده کنید.
این کود مواد مغذی خود را در مدت حدود سه سال آزاد می کند. 75 درصد در سال اول، 15 درصد در سال دوم و 10 درصد در سال سوم.

کود
یک مزیت خاص کود مرغی این است که برخلاف کود نشخوارکنندگان، دانه های هضم نشده کمتری دارد، بنابراین بذر علف های هرز به مراتب کمتر در بستر وجود دارد.

کود مرغ از محتوای نیتروژن بالا سود می برد و از ترکیبات نیتروژن متصل به شکل اسید اوریک ناشی می‌شود. بنابراین نیتروژن می‌تواند سریعتر به نیترات و آمونیوم تبدیل شود.
سریعتر در دسترس گیاهان قرار می گیرد و محتوای فسفات نیز قابل توجه است.و همچنین مقادیر زیادی پتاسیم و کلسیم، در حالی که پتاسیم به ایجاد سیستم ایمنی سالم و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها کمک می کند.
پتاسیم از رشد قوی تر و به طور کلی ثبات بیشتر حمایت می کند. با توجه به مقادیر به طور کلی بالاتر، کود مرغی باید با کمی احتیاط بیشتر استفاده شود.
به عنوان کود، کود مرغی تازه را نباید مستقیماً روی بستر بمالید، زیرا به دلیل داشتن آمونیاک زیاد، ریشه و سایر قسمت های گیاه را می سوزاند.
قبل از اینکه بتوان از آن به عنوان کود استفاده کرد، باید بر این اساس پردازش شود، یعنی کمپوست شود. برای این کار ابتدا فضولات و بستر را جمع آوری کرده و روی کمپوست قرار می دهند.

این نوع کود نسبت به دیگر کود های حیوانی اثر بهتری دارد.